Hanab Installation Technology heeft vestigingen in Nederweert, Ittervoort, Eindhoven, Zaltbommel, Vianen, Rijswijk, Amsterdam, Enschede en Groningen.
Als Servicemonteur bij Hanab Installation Technology ben je verantwoordelijk voor het oplossen van storingen aan uiteenlopende W/E installaties. Dit doe je zelfstandig of samen met een collega. Je bent het gezicht op locatie en zorgt dat alles weer draait zoals het hoort. Van het uitvoeren van onderhoud aan warmtepompen en CV-ketels tot het verhelpen van lekkages (W) en uitvoeren van NEN 3140 keuringen (E). Alles kan voorbij komen in deze functie.
Naast het technische aspect van je werkzaamheden draag je zorg voor een correcte administratieve afhandeling. Je registreert de uitgevoerde werkzaamheden en zorgt dat alles intern goed wordt overlegd. De meldingen van storingen krijg je door middel van een digitale werkbon van de Servicecoördinator en na de oplossing hiervan rapporteer je dit aan de Contractbeheerder.
Je komt terecht in het team Technisch Beheer. Dit team, waarin samenwerking centraal staat, bestaat uit een Servicemonteur, een Contractbeheerder, een Werkvoorbereider, een Projectleider en Servicecoördinator. Je werkt nauw samen met de verschillende afdelingen. Samen zorgen jullie voor een effectieve en efficiënte werkomgeving.
"Je komt 's ochtends aan bij een klant die een melding heeft gemaakt van een storing in zijn/haar CV-ketel, waardoor het in huis koud is. Wat doe je?"
Allereerst is het belangrijk om rustig en systematisch de oorzaak van de storing te achterhalen. Met je expertise en ervaring bekijk je het systeem, ga je na waar het probleem zich bevindt en maak je een grondige analyse. Zodra je de oorzaak hebt gelokaliseerd, bepaal je de meest efficiënte methode om het probleem te verhelpen.
Mocht je stuiten op een bijzonder complexe storing waarbij je twijfelt over de beste aanpak, dan is samenwerking de sleutel. Je neemt contact op met een collega-servicemonteur om samen te overleggen over de situatie. Deze samenwerking zorgt niet alleen voor een tweede paar ogen, maar kan ook waardevolle input geven voor de oplossing. Indien nodig kan je collega ter plaatse komen om je te assisteren, zodat de klant zo snel mogelijk weer in een warm huis zit.