Servicetechnicus bij Hanab Installation Technology

Wat ga je doen?

Hanab Installation Technology heeft vestigingen in Nederweert, Ittervoort, Eindhoven, Zaltbommel, Vianen, Rijswijk, Amsterdam, Enschede en Groningen.

Als Servicetechnicus bij Hanab Installation Technology ben je verantwoordelijk voor het coördineren en uitvoeren van zowel preventief als correctief onderhoud. Je hebt een actieve houding, neemt zelfstandig projecten aan en zorgt dat deze soepel en volgens de richtlijnen worden uitgevoerd. Ook heb je oog voor detail, houd je toezicht op leveranciers en zorg je ervoor dat iedereen op één lijn zit als het gaat om de hoge kwaliteit die wordt nagestreefd. Je houdt je ook bezig met diverse administratieve taken en zorgt ervoor dat alle informatie up-to-date en toegankelijk is en blijft.

In deze rol fungeer je als het centrale contact voor leveranciers en onderaannemers. Je past je snel en gemakkelijk aan, van het aanpakken van gecompliceerde storingen tot het informeren van alle betrokken partijen. Of je nu werkzaamheden in kaart brengt, preventief onderhoud uitvoert of storingen verhelpt, je houdt zowel het kantoor als de klant nauwgezet geïnformeerd en maakt doordachte beslissingen om klanttevredenheid te waarborgen.

Je vormt een team met Servicecoördinatoren, Werkvoorbereiders en Contractbeheerders. Daarnaast werk je nauw samen met Monteurs en Technici die even gepassioneerd zijn over hun vak als jij. Samen vormen jullie een hecht team dat streeft naar kwaliteit, efficiëntie en klanttevredenheid.

Wat is vereist?

  • Mbo niveau 4 elektro- of installatietechniek
  • Relevante werkervaring
  • Zowel in teamverband als zelfstandig kunnen werken
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Nauwkeurig en verantwoordelijk
  • Creatief en zelfredzaam

Wat krijg je?

  • €2.920 - €4.848 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen en 13 ADV-dagen
  • Diverse opleidingsmogelijkheden met onder andere een eigen Academy
  • Laptop en telefoon van de zaak
  • Bedrijfsauto (die je ook privé mag rijden, ook in het buitenland). Daarnaast heeft Hanab een aantrekkelijke leasefiets-regeling
  • Goed gereedschap om mee te werken

Praktijkvoorbeeld

"Je krijgt een melding van een klant dat er klimaatklachten zijn; de airconditioning in hun kantoorruimte functioneert niet naar behoren en de medewerkers hebben het te warm. Wat doe je?"

In de eerste plaats ga je te werk volgens de vastgestelde storingsregeling. Je begint met een grondige diagnose om te bepalen waar het probleem zich in de installatie voordoet. Je gebruikt hiervoor de beschikbare diagnostische tools en checklists en je overlegt zo nodig met collega's om inzicht te krijgen in soortgelijke gevallen. Hierbij is het belangrijk om alle relevante aspecten van de situatie in kaart te brengen: denk aan temperatuur, luchtvochtigheid en eventuele andere factoren die het klimaat kunnen beïnvloeden.

Na de diagnose is het jouw taak om de installatie te optimaliseren. Aangezien de installatie zijn beperkingen heeft, is het zaak om binnen deze grenzen te werken en creatieve oplossingen te vinden die de klant tevreden stellen. Dit kan betekenen dat je bepaalde instellingen wijzigt, extra componenten toevoegt of een alternatieve manier van luchtstroom genereren voorstelt. Het doel is altijd om tot een oplossing te komen die het klimaatprobleem verhelpt, binnen de mogelijkheden van de installatie en naar tevredenheid van de klant. Je documenteert al je acties zorgvuldig en zorgt voor een goede overdracht aan de klant, zodat deze volledig op de hoogte is van de doorgevoerde verbeteringen en de status van hun installatie.

Vacatures door het hele land